Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Emilys ApS

CVR-nr.: 37925942
Åsvej 3

2680 Solrød Strand


Mailadresse: kontakt@emilys.dk

 

I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen

Alle produktbilleder på shoppen er så vidt muligt leverandørernes egne billeder, og der kan forekomme f.eks. nuanceforskelle fra produktets rigtige farve, form, udseende eller mindre afvigelser fra billederne vist på hjemmesiden, da dette kan variere alt efter skærmens opløsning. I det tilfælde at du ikke finder at produktet lever op til forventningerne, henviser vi til vores returbetingelser. 

 

Betaling

Du kan bruge følgende betalingsformer via emilys.dk: Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Du kan også betale via MobilePay Online.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Kampganekoder kan ikke kombineres med gavekort, og det er ikke muligt at bruge mere end en kampagne pr. køb.

 

Reservation af beløb

Når du betaler en bestilling, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

(Vi reservere penge ved køb via MobilePay, Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express.)

 

ViaBill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

 

ANYDAY

Med ANYDAY Split kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. ANYDAY Split er gratis for dig, så længe du betaler til tiden.

Betaler du for sent, vil du blive pålagt eventuelle rykker- og inkassogebyrer.

Med ANYDAY Split får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem ANYDAY Split.
Læs vilkår for ANYDAY Split her: www.anyday.io/da/terms-conditions-shopper

 

Fragt

Emilys tilbyder som udgangspunkt ikke dellevering. Ordren sendes samlet, når alle varerne er på lager. 

OBS! Vi leverer kun i Danmark ekskl. Færøerne og Grønland, samt udvalgte europæiske lande.

Vi tilbyder Burd samdagsleveringsservice i hverdage. Burd tilbyder en leveringsrate på 96 % af alle forsendelser leveres samme aften som du bestiller, Ordre til samdagslevering gælder ordre bestilt inden kl. 14.

 

Burd Delivery - Bestil inden kl. 14, og få levering i aften på din adresse

Burd omdeling 39,00 Kr.

Burd Delivery - Levering i aften 18:00 - 22:00 (kun på hverdage).

HUSK: Hvis du bestiller med Burd er det vigtigt at du er hjemme eller laver en aftale om levering. Kører Burd forgæves koster det 39,- kr. pr. ekstra leveringsforsøg, som vil blive opkrævet modtager efterfølgende.

Gratis forsendelse ved køb over 499,00 Kr.

OBS., Burd Delivery levere i øjeblikket kun i et begrænset område. Bor du i det område, som Burd servicere, vil muligheden for at bestille med Burd automatisk blive synlig.

 

GLS Pakkeshop 29,00 Kr.

(1-3 hverdage)

Gratis forsendelse ved køb over 499,00 Kr.

GLS Omdeling 49,00 Kr.

(1 -3 hverdage)

Click and Collect (hverdage 14-15) eller efter nærmere aftale.

Gratis!

 

Click and collect

Du kan bestille ordre til afhentning på vores adresse (click and collect). Du kan afhente varen i vores åbningstider eller efter aftale, husk dog at ordren er først klar til afhenting, når du har modtaget besked fra os på mail.

Hvis en ordre ikke er afhentet senest en uge efter vi har givet besked, vil vi trække betalingen, varen opbevares separat indtil du afhenter den.

Ønsker du at fortryde en afhentning, så gælder de almindelige regler for fortrydelsesret.

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@emilys.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Leveringsomkostninger refunderes kun hvis hele ordren tilbageleveres.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb senest 14 dage efter købet, varen skal sendes retur til os inden fristen udløb.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Her på siden kan du købe en returlabel, som du kan bruge til returneringen.

Vær opmærksom på, at hvis du fortryder købet, så kan du ikke bare afvise at modtage din pakke, uden at give os besked om at du ønsker at fortryde dit køb, returnere du pakken ved at afvise modtagelse, afregnes de reelle omkostninger til returforsendelse.

 

Ombytning

Ønsker du at bytte en eller flere varer du har købt hos os, så kan du bestille en returlabel her på siden.

Når vi sender din returlabel vedhæfter vi en returseddel, hvor du kan skrive hvilke varer du vil returnere, og hvordan vi skal betale dine penge retur. Ønsker du en anden varer, så kan du med det samme bestille den nye vare, på en ny ordre, så du er sikker på at varen ikke bliver udsolgt.

 Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Ønsker du at købe en fysisk returlabel, vil der blive pålagt 49,- kr. i forsendelsesomkostninger, til fremsendelse af label. Samme betingelser gælder også for returlabels købt i webshoppen.

 

Varen sendes til:

Emilys ApS

Åsvej 3

2680 Solrød Strand

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Varen kan afleveres personligt på adressen, hverdage mellem kl 14-15 eller efter nærmere aftale.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Er reklamationen ikke berettiget, (dvs. at reklameres der over et produkt der ikke er behæftet med fejl f.eks. fordi varen er brugt forkert), vil du skulle betale alle portoomkostninger samt et ekspeditionsgebyr for den tid, der bruges på at undersøge produktet, samt at sende det frem og tilbage.

 

Varen sendes til:

Emilys ApS

Åsvej 3

2680 Solrød Strand

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Ved ombytning sender vi varen med billigste fragtmetode, og til nærmeste pakkeudlevering (GLS).

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail: kontakt@emily.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Via klageportalen for Nævnenes hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Emilys ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på emilys.dk er Emilys ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@emilys.dk

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Emilys ApS

Åsvej

2680 Solrød Strand

kontakt@emilys.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.10.2023